Strona główna → Blog → SEO → Social Media w kontekście pozyskiwania linków w SEO Social Media w kontekście pozyskiwania linków w SEO Anna Bielawska 17 maja, 2016 Przeczytasz w ~ 7 min. Social Media, inaczej zwane mediami społecznościowymi wywierają ogromny wpływ na niemalże każdą dziedzinę życia i gospodarki. Z uwagi na dynamiczny wzrost i rozwój Internetu skutecznie wypierają tradycyjne formy przekazu. Social Media najczęściej wykorzystywane są w celu wykonania konkretnych działań marketingowych poprzez budowanie interakcji z użytkownikami. Promocja w Social Mediach to z pewnością nie tylko jedna z najtańszych form reklamy, ale także dzięki możliwości targetowania grupy docelowej, jedna z najbardziej efektywnych. Warto też zauważyć, iż wpływ mediów społecznościowych z roku na rok jest coraz większy i powszechniejszy. Prawie co drugi Polak korzysta obecnie z Internetu i nowych technologii. Media społecznościowe to także doskonała forma wspierania innych działań marketingu internetowego. Jedną z nich jest z pewnością SEO (Search Engine Optimization) inaczej zwane pozycjonowaniem. Dzięki aktywnym działaniom w mediach społecznościowych często też nieświadomie pozycjonujemy swoją stronę. Poniżej pokazujemy przykładowe działania w Social Mediach, jakie warto wykorzystać w ramach działań wspierających SEO. Facebook Facebook to portal społecznościowy powstały w 2004 roku. W bieżącym roku w Polsce odwiedziło go ponad 20 mln użytkowników. “Dziecko Zuckerberga” z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Z pewnością jest to jeden z powodów, dla którego warto założyć własną stronę firmową na Facbooku. Ułatwia ona nie tylko zdobywanie potencjalnych klientów, ale także stanowi możliwość na dywersyfikację profilu linków Twojej strony. Pamiętaj o kilku ważnych kwestiach: Utwórz profil publiczny (widoczny dla każdego bez konieczności logowania się, ponieważ w przeciwnym wypadku robot Google nie będzie miał dostępu do Twojego profilu i linków, które się na nim znajdują). W polu “informacje” wstaw link do swojej strony internetowej. Wszystkie umieszczane linki są zawsze nofollow(co obrazuje na powyższym screenie wtyczka NoDoFollow). Pisząc posty, nie zapominaj używać URL! Posty z Facebooka niestety dość słabo się indeksują. Liczba “like’ów” i fanów nie ma wpływu na pozycjonowanie. Linki w formie adresów URL (pamiętaj, by najlepiej umieszczać je na górze wpisu): jako linki bezpośrednie jako linki skrócone (są bardziej wiarygodne, częściej klikalne przez użytkowników, link skrócony można spersonalizować). Pinterest Pinterest to portal społecznościowy, który powstał w 2010 roku. Umożliwia użytkownikom pobieranie i przypinanie fragmentów wizualnych z różnych stron internetowych i umieszczaniu ich na swoich tablicach. Użytkownicy serwisu mogą także polubić i przypiąć zdjęcia innych użytkowników, które najbardziej przypadną im do gustu. Wielu pozycjonerów zgodnie twierdzi, iż założenie konta na Pintereście może również nieść służbę jako wsparcie SEO z kilku powodów. W edycji Profilu w miejscu “strona internetowa” można umieścić link do swojej strony internetowej. Prowadzący link z profilu jest linkiem nofollow i wyświetla się na głównej stronie pod profilowym zdjęciem. Kolejnym sposobem na zdobycie wartościowych linków z Pinteresta są linki z “pinów”. Na swojej tablicy przypinamy “piny” prowadzące do linkowanej witryny www. Linki ze zdjęć są nofollow, zaś z frazy “odwiedź” dofollow (fot. poniżej na przykładzie pina z profilu mniammniam.pl). Podsumowanie: większość linków jest nofollow, linki w formie adresu url (w profilu) – nofollow, linki w formie “odwiedź” – dofollow, linki w formie zdjęcia (ALTem jest podpis zdjęcia) – nofollow, posty (w odróżnieniu od Facebooka) są lepiej indeksowalne, trudno zmierzyć efekty prowadzonych działań, dlatego z punktu widzenia SEO należy traktować Pinteresta jedynie jako dodatkową formę dywersyfikacji linków. YouTube YouTube powstał w 2005 roku, rok później został przejęty przez spółkę Google. W ciągu kilkunastu lat zyskał popularność milionów użytkowników na całym świecie. Obecnie wiele firm zakłada kanał na YouTubie i wykorzystuje go do promowania własnej marki i produktów. Biorąc pod uwagę proces pozycjonowania, warto zaznaczyć, iż YouTube to kolejna doskonała alternatywa na zdobycie linków prowadzących do witryny. Pamiętaj: Udostępnij link do swojej strony w kanale. Dodawane filmy udostępniaj publicznie. Dodawane linki są nofollow. Filmy szybko i bardzo dobrze się indeksują. Dzięki temu, iż witryna jest własnością Google – wysoko rankuje w wyszukiwarce (co widać na poniższym przykładzie). Formy linków: 1. Linki w formie adresów URL (video) 2. Linki PMA (Partial-match anchor text – są to linki w częściowym dopasowaniu zgodnym ze słowem kluczowym) – strona główna kanału 3. Linki do innych profili Google + Google Plus (G+, Google+) to powstały w czerwcu 2011 roku portal społecznościowy założony przez spółkę Google. Z uwagi na możliwość umieszczania w nim linków zarówno nofollow, jak i dofollow, w świecie SEO odgrywa dość istotne znaczenie. Serwis Google+ daje także możliwość promocji firm w lokalnych wynikach wyszukiwania. Kilka faktów o Google+ : Zakładając profil pamiętaj, by był publicznie widoczny. Istnieją dwa rodzaje profili: osobisty i firmowy. Zadbaj o unikalną i wartościową treść, by użytkownicy Cię obserwowali i udostępniali Twoje wpisy. Linki pozyskiwane za pomocą G+ mogą być nofollow i dofollow. Wpisy (i linki) szybko i dobrze się indeksują. W Profilu oprócz linka URL możesz umieścić również linki EMA (Exact-match anchor text – są to linki w całkowitym dopasowaniu do słowa kluczowego). Linki Nofollow: Linki Dofollow: Linki dofollow w Google+ możesz uzyskać dzięki użytkownikom, którzy “przyznają +1” Twojemu produktowi/stronie/narzędziu etc. Dlatego ważne jest, abyś na swojej stronie umieścił Przycisk G+1, więcej informacji znajdziesz na stronie pomocy Google: https://developers.google.com/+/web/+1button/. Poniżej zamieszczamy przykład ze sklepu dziecięcego Pinkibaby. Przyznaliśmy G+ produktowi: Efekt w postaci +1 – link dofollow Ważne Musisz pamiętać o tym, iż przyznając “+1-ki” na stronach spoza Google+ będą one widoczne dla wszystkich użytkowników Internetu. By “+1” Na Twoim Profilu Google + były widoczne musisz zmienić ustawienia na widoczne publicznie. Wskazówki jak to zrobić znajdziesz poniżej: W Ustawieniach w Profilu musisz zaznaczyć checkbox “+1”: Twitter Twitter to platforma do mikroblogowania utworzona w 2006 roku. Obecnie wykorzystywana najczęściej przez polityków czy osoby znane i publiczne, a także przez instytucje, gazety etc. Wykorzystywany jest także coraz częściej do promocji marki i produktów firm. Działa on na zasadzie wysyłania krótkich otagowanych “#” wiadomości, tzw. tweetów, mających maksymalnie 140 znaków, dlatego ważne jest, by linki wstawiane w tweetach skracać (Short URL od Google dostępny jest pod adresem: https://goo.gl/) Pamiętaj: Wszystkie linki są nofollow Na swoim profilu możesz dodać link w postaci URL W postach możesz linkować, jednak nie zapominaj o użyciu “skracacza” linków (inaczej nic praktycznie nie zmieści się w tweecie) Na zakończenie nasuwa się pytanie: czy sygnały i linki z “sociali” mogą wpływać na SEO? Odpowiedź brzmi Tak. Poza tym jest to doskonała forma na dywersyfikację profilu linków. Należy jednak podkreślić, że jeśli linki z “sociali” są tylko jedną ze składowych wszystkich linków prowadzących do linkowanej strony, wówczas nie można zmierzyć i jednoznacznie określić jak duży wpływ wywarły one na SEO. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły SEO żyje i ma się dobrze! Premiera SEO Casebooka od Sempai Agencja SEO – czym się zajmuje i dlaczego powinieneś z niej skorzystać? Czym jest strategia SEO i jak ją przygotować? Co to jest filtr SafeSearch i jak wpływa na pozycjonowanie stron? Jak sprawdzić pozycję strony w Google i jej widoczność? Looker Studio – czym jest i dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Anna Bielawska Senior SEO Specialist Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze 4 grudnia, 2016 Bartlomiej Jakubowski Linki z Youtube chyba najciekawsze bo dodatkowo linkują inne profile. Ale z drugiej strony linki dofollow na Pinterest są mocniejsze o ile wiele innych osób przepinuje na swoje tablice nasze foty i grafiki. 4 grudnia, 2016 Bartlomiej Jakubowski Linki z Youtube chyba najciekawsze bo dodatkowo linkują inne profile. Ale z drugiej strony linki dofollow na Pinterest są mocniejsze o ile wiele innych osób przepinuje na swoje tablice nasze foty i grafiki. Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ