Case Study
Poznaj jedną z historii współpracy z Sempai:
Ekomers 2015

Pytaj 5 razy „Dlaczego?”

Optymalizacja kampanii Google Adwords na usługach analityki internetowej dla Krainaherbaty.pl.

Problem:
Kampania osiąga zadowalające wyniki sprzedażowe, ale nie tak dobre, jak wydaje się, że przy obecnej konfiguracji i poziomie optymalizacji powinna.
Wszystkie podstawowe ustawienia i wstępna optymalizacja zostały przeprowadzone zgodnie z “dobrymi praktykami sztuki konfiguracji kampanii”. Sprawdzenie głównych parametrów po stronie panelu Google Adwords - tj. struktura konta, wyniki jakości, właściwe landing pages itp - nie ujawnia błędów. Do analizy zostają włączone raporty efektywnościowe Google Analytics.


Pytanie 1:
Dlaczego efektywność całościowa nie jest taki jak byśmy chcieli?

Odpowiedź 1:
“Kampania Search” wydatkuje większość budżetu, co w głównej mierze rzutuje na efektywność całościową.


Pytanie 2:
Dlaczego efektywność “Kampanii Search” nie jest taka, jak byśmy chcieli?

Odpowiedź 2:
Grupa reklam “Herbata - sklep” wydatkuje większość budżetu przy efektywności gorszej niż średnia w tej kampanii.


Pytanie 3:
Dlaczego efektywność grupy reklam “Herbata - sklep” nie jest taka jak byśmy chcieli?

Odpowiedź 3:
Słowo kluczowe “herbaty” wydatkuje większość budżetu przy efektywności gorszej niż średnia w kampanii.


Pytanie 4:
Dlaczego efektywność słowa kluczowego “herbaty” jest słaba?

Odpowiedź:
Typ dopasowania słowa kluczowego może być nieodpowiedni (zbyt szerokie dopasowanie).


Weryfikacja 4:
Typ dopasowania słowa kluczowego “herbata” jest odpowiednio restrykcyjny
(Exact match = dopasowanie ścisłe).


Pytanie 5:
Dlaczego efektywność słowa kluczowego “herbata” jest słaba, pomimo odpowiedniego dopasowania, co jeszcze może na nią wpływać?

Odpowiedź:
Opcja “zbliżone odmiany” obejmująca hasła z błędami w pisowni, formy liczby pojedynczej i mnogiej, akronimy, odmiany fleksyjne i wyrazy pokrewne.

Okazało się, że dla najpopularniejszego słowa kluczowego “herbaty”, blisko 80% wyświetleń generowało zapytanie “herbata”, które pod kątem klikalności oraz sprzedaży w bardzo znaczący sposób odbiega in minus od zapytania “herbaty”.
(zapytania w liczbie pojedynczej wiążą się często z poszukiwaniem informacji w odróżnieniu od zapytań w liczbie mnogiej, wskazujących na poszukiwania produktów).

Rozwiązanie:
Dodanie słowa kluczowego [herbata] (w dopasowaniu ścisłym) do zbioru wykluczających słów kluczowych, pozwala zablokować reklamę dla zapytania dokładnie “herbata”, pozostawiając aktywne słowo kluczowe i zapytanie “herbaty” oraz inne zapytania zawierające w sobie w/w słowa (np. “herbata sklep” itp.).

Zaufali nam
innogy
chocolissimo.pl
asport.pl
Księgarnia Internetowa PWN
City Sport
Cupsell
MniamMniam.pl
preorder.pl
Neosport
BezOkularow.pl
ŚwieżoPalona
DrTusz
KRAINA HERBATY
Apteka NOWA FARMACJA
Koszulkowo
Supersklep