Strona główna → Blog → Google Ads → Zbliża się Black Friday! Ułatw sobie zakupy dzięki Google Shopping Shortlist [NOWOŚĆ] Zbliża się Black Friday! Ułatw sobie zakupy dzięki Google Shopping Shortlist [NOWOŚĆ] Małgorzata Cichocka 20 listopada, 2017 Przeczytasz w ~ 3 min. Google w sezonie świątecznych wyprzedaży wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników wyszukiwarki i wprowadza na polski grunt nową funkcjonalność – Google Shopping Shortlist. Narzędzie to – jak wyjaśnia na swojej witrynie internetowej Google – pozwala na “przechwytywanie pomysłów podczas zakupów”. Prościej: jeżeli jakiś produkt wpadnie nam w oko, ale jeszcze nie podjęliśmy decyzji na temat jego zakupu, możemy szybko wrzucić go na specjalną listę i wrócić do niego po jakimś czasie. CSS Google Shopping Shortlist pozwala nawet na zapraszanie i dzielenie się opiniami nt. wybranych produktów z przyjaciółmi i rodziną. Osoby, którym została udostępniona lista, mogą same dodawać kolejne przedmioty lub zostawiać notatki na temat tych wrzuconych (np. Nie jestem pewien, czy Katarzyna ucieszy się z tej ksiażki. Wspominała coś o karnecie na siłownię” lub “Aneta ma już ten sweter, ale czerwony szalik pasowałby do jej czapki”). Jeżeli jednak chciałbyś zaprosić kogoś do swojej rozpiski, musisz posiadać profil na społecznościowe Google+: Czytaj także: Jak wygrać Black Friday i Święta w wyszukiwarce? Tipy na teraz Jak zacząć przygodę z Google Shopping Shortlist? Na początku skopiuj adres: https://www.google.pl/shopping/shortlists/ i wklej go do przeglądarki. Następnie, aby stworzyć pierwszą “listę zakupów” (np. prezenty na Boże Narodzenie 2017), kliknij w przycisk “Create Shortlist”: Możesz utworzyć ich wiele i w celu uporządkowania nadać im konkretne nazwy, np. prezenty Boże Narodzenie 2017: Jeżeli chciałbyś dodać produkt do swojej listy, wystarczy, że skopiujesz adres URL strony, na której się znajduje i wkleisz go we wskazane pole: Po dodaniu produktu automatycznie zapisywane jest również jego zdjęcie, cena i opis: PROTIP #1 Shortlists browser button Przycisk Shortlists znacznie ułatwia korzystanie z nowego narzędzia Google. Wystarczy, że na stronie produktu w niego klikniesz, a on automatycznie dopisze go do wybranej przez Ciebie listy. Czytaj także: Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Zobacz, jak się do nich przygotować Jak go zainstalować? To banalnie proste. Rozwiń menu dostępne w Ustawieniach i wybierz “Get the Shortlist Button: Następnie przycisk “Save to Shortlist” przesuń w wybrane przez Ciebie miejsce w Pasku zakładek: Wchodząc w buty Google’a, domyślamy się, że nowa funkcjonalność ma zachęcić użytkowników do pozostania w świecie zakupów Google. Miejmy nadzieję, że wpłynie to pozytywnie na sklepy internetowe reklamujące się za pomocą AdWords. Póki co Google Shopping Shorlist zbyt wiele nowego nie wnosi dla osób prowadzących kampanie płatne w wyszukiwarce. Jedyną rzeczą o którą muszą zadbać sklepy internetowe, to bieżące aktualizowanie feedu produktowego i sprawdzanie, czy zawiera on wszystkie niezbędne informacje, które ułatwią użytkownikom wybór jego sklepu, gdy ci będą już gotowi do zakupu 🙂 Okładka wpisu zaprojektowana przez: Freepik Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Małgorzata Cichocka Marketing Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ