Strona główna → Blog → Analityka Webowa → Jak nadać dostęp do kontenera lub konta w Google Tag Managerze? Jak nadać dostęp do kontenera lub konta w Google Tag Managerze? Anna Moczulska 15 maja, 2018 Przeczytasz w ~ 3 min. Google Tag Manager to narzędzie Google, dzięki któremu w łatwy sposób możesz wrzucać kawałki kodu na stronę bez pomocy programisty. Dzięki narzędziu możesz miedzy innymi: zaimplementować Google Analytics, dodać kod remarketingowy potrzebny do prowadzenia kampanii reklamowej w Google AdWords, zweryfikować takie usługi jak Google Search Console czy Google Merchant Center. GTM umożliwia również przesyłanie do Google Analytics informacji o takich zdarzeniach na stronie jak kliknięcie w maila, numer telefonu czy przesłanie formularza kontaktowego. Śledzenie takich zdarzeń jest szczególnie przydatne przy mierzeniu efektów kampanii AdWords, jeśli nie prowadzisz sklepu internetowego. Narzędzie umożliwia również wdrożenie takich funkcjonalności jak user ID tracking, enhanced e-commerce, czy śledzenie użytkownika poruszającego się pomiędzy dwoma różnymi domenami. Jednak możliwości jakie daje GTM to temat na inny artykuł. A w zasadzie całą ich serię, ponieważ możliwości, które daje narzędzie jest cała mnogość. Jak wygląda struktura konta w GTM? Konto Google Tag Managera dzieli się na kontenery, które zawierają tagi, reguły i zmienne. Reguły i zmienne decydują o tym kiedy uruchomić odpowiedni tag, do którego są podłączone. Tagi natomiast powodują uruchomienie odpowiednich narzędzi i przesyłają do nich informacje. Kontener to inaczej warstwa danych, na której pracujemy. Dostępy nadajemy do poszczególnych kontenerów znajdujących się na naszym komcie GTM. Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Jak nadać dostęp do Google Tag Managera? Po zalogowaniu do usługi zostaniesz przeniesiony do zakładki „Overview” („Przegląd”). W górnym pasku wybierz „Admin”: Następnie w zakładce „Konto” („Account”) wybierz „Zarządzanie użytkownikami” („User Managment”): Następnie wybierz „Nowy” („New”): Następnie wypełnij informacje o mailu, poziomie dostępu do konta i kontenera: Rodzaje dostępów do konta: Użytkownik (User) – nie może zarządzać lista osób z dostępem do konta i kontenerami. Administrator (Admin) – może edytować listę użytkowników, dodawać nowe kontenery, zmieniać informacje dotyczące konta. Rodzaje dostępów do kontenera: Brak dostępu (No Acces) – użytkownik ma dostęp do konta, ale nie do kontenera Odczyt (Read) – użytkownik może zobaczyć zawartość kontenera, ale nie może jej edytować Edycja (Edit) – użytkownik może edytować zawartość wersji roboczych, ale nie może tworzyć nowych wersji ani niczego publikować Zatwierdzanie (Approve) – użytkownik może edytować zawartość kontenerów i tworzyć nowe wersje robocze, ale nie może ich publikować Publikacja (Publish) – pełne uprawnienia UWAGA! Nawet po zmianie języka na polski Google Tag Manager może działać po części w języku angielskim. Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Google Analytics 4 oceniam na mocną 4+ Lista braków w funkcjonalnościach GA4 zdecydowanie się zmniejszyła GA4 to wyzwanie dla marketerów prowadzących kampanie Google Ads GA4: Nie ma nic bardziej użytecznego, niż raport uszyty na miarę GA4: Pojawiły się długo wyczekiwane poprawki Anna Moczulska Digital Analytics Team Leader Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ