Strona główna → Blog → Google Ads → Nowy regulamin AdWords. Najważniejsze zmiany Nowy regulamin AdWords. Najważniejsze zmiany Małgorzata Cichocka 24 października, 2017 Przeczytasz w ~ 2 min. Parę dni temu osoby, których adresy e-mail są powiązane z kontami reklamowymi AdWords, otrzymały od Google’a prośbę o zaakceptowanie nowych warunków korzystania z usługi AdWords. Wielu klientów pytało nas, czego konkretnie dotyczy aktualizacja i w jaki sposób wpłynie to na ich działania reklamowe. W tym wpisie postaramy się wyjaśnić, co dokładniej się zmienia i czy jest czym zaprzątać sobie głowę 🙂 Poza nieznaczną zmianą w nomenklaturze – w poprzednim regulaminie zamiennie stosowano terminy “Teksty” i “Reklamy”, w najnowszej wersji zachowano większą konsekwencję – dodano lub zaktualizowano następujące punkty: Testowanie usług i funkcji AdWords Akceptując nowe warunki, zgadzamy się na przeprowadzanie przez Google testów, które mogą wpłynąć na format naszych reklam, cele, miejsca docelowe, jakość rankingi, wyniki, ceny oraz dostosowania stawek w czasie aukcji. Przy czym gigant nie musi nas o tym informować, a w przypadku obniżenia efektywności naszych kampanii – nie możemy ubiegać o odszkodowanie z tego tytułu. W poprzednim regulaminie nie zawarto żadnego zapisu dotyczącego testowania usług i funkcji AdWords, ale w rzeczywistości sytuacja prezentowała się identycznie, jak zostało to opisane w najnowszej wersji. Kontakt z reklamodawcą Zgodnie z nowymi zapisami w regulaminie, Google będzie mógł się do nas dzwonić, wysyłać SMS-y czy e-maile w celu weryfikacji różnych informacji dotyczących naszej kampanii. Nie musimy jednak obawiać się tego, że zaleje nas od teraz fala SPAM-u. W regulaminie wyraźnie zaznaczono, że zapis nie dotyczy informacji marektingowych. Ujawnianie usterek i błędów technicznych AdWords Na końcu punktu dotyczącego “Wyłączenia odpowiedzialności” dodano jedno zdanie: “Google nie składa jakichkolwiek zapewnień w zakresie poinformowania Klienta o defektach lub błędach”. Czy w takim razie coś się istotnie zmieniło dla Ciebie jako reklamodawcy? Nie, tylko wcześniej to było nieuregulowane. W nowym regulaminie można znaleźć więcej zmian, ale są typowo “kosmetyczne” (jeszcze bardziej od tych, które opisaliśmy powyżej :)). Dotyczą m.in. terminów (a raczej podania ich w przypadku ich braku w poprzedniej wersji warunków) oraz uporządkowania nazewnictwa. Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik Przeczytaj także: RODO: zmiany w AdWords i Analytics. Poradnik last minute Amazon. Od czego zacząć sprzedaż i jak się reklamować? 5 tipów na zwiększenie efektywności reklam na Facebooku Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Małgorzata Cichocka Marketing Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ