Strona główna → Blog → Google Ads → Walentynkowa checklista AdWords [Last minute] Walentynkowa checklista AdWords [Last minute] Krzysztof Janosiewicz 8 lutego, 2018 Przeczytasz w ~ 5 min. Po przeczytaniu tytułu tego artykułu w Twojej głowie zapewne pojawiła się jedna z następujących myśli: “Nie sprzedaję kwiatów, ani nie jestem właścicielem romantycznej restauracji, więc ten artykuł mnie nie dotyczy.” “Jest przecież zdecydowanie za późno na wprowadzenie jakichkolwiek zmian w kampanii Adwords?!”. Pozwól, że wyprowadzę Cię z błędu! 🙂 Według obliczeń Google, Dzień Zakochanych w 2018 roku wygeneruje sprzedaż na około 18,6 miliardów dolarów. 40% kupujących będzie szukać prezentów na dzień Świętego Walentego za pomocą smartfonów, a 46% – tabletów. Na podstawie przeprowadzonych przeze mnie kampanii i analiz o nie opartych zaryzykuję i postawię tezę, że osoby szukające prezentów będą dzielić się na dwa typy: Leniuchujący – którzy zostawią zakup na ostatnią chwilę, Planujący – którzy znajdą prezenty o wiele wcześniej. Źródło: Własne. Wartości w diagramie zostały oparte o analizę przeprowadzonych przeze mnie kampanii w przeciągu ostatnich dwóch lat (aktywność kupujących przed Bożym Narodzeniem, Wielkanocą, itp.) Zatem Reklamodawco, masz około 18,6 miliarda powodów, żeby dołożyć wszelkich starań i wzbogacić swoje kampanie o frazy walentynkowe! Dzięki Leniuchującym ostatni tydzień okazuje się najbardziej owocnym (sprzedażowym ;)) okresem przed świętem zakochanych. Dlatego wprowadź tych kilka niezbędnych zmiany w kampanii AdWords już teraz! Proponuję Ci skoncentrowanie się na następujących 9 kwestiach: Przekazy reklamowe Nie trzeba być wykwalifikowanym psychologiem, aby stwierdzić, że Walentynki to ten dzień, w którym kobiety chcą się poczuć wyjątkowo i marzą o tym, aby w ich związku pojawiło się więcej emocji i pikanterii. Z tego też powodu warto wyposażyć nasze reklamy w przekazy typu: seksowne, namiętne, podniecające, romantyczne itp. Jeśli wolisz mniej dosadne przekazy ;), zawsze możesz wykorzystać w reklamach takie wyrazy, jak: kwiaty, czekoladki, podróże, oferta last minute, randki. Przykładowa reklama: Do tego dołóż następujące teksty ofert i call-to-action: “Do każdego zamówienia prezent gratis!” “Osłaniamy Cię! Wysyłka Tego Samego Dnia!” “Znajdź Swoją Miłość.” “Dołącz do zabawy.” “Zaskocz Ją/Go!” I sukces sprzedażowo-walentynkowy murowany! 🙂 Nagłówki Dobrym pomysłem jest uruchomienie dynamicznych przekazów reklamowych {Keyword:} w nagłówkach. Nagłówki będą wtedy dokładnie dopasowane do wyszukiwanego hasła, przez co nasze reklamy staną się atrakcyjniejsze dla szukającego. Oczywiście, należy mieć uruchomione przy tym słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia lub przybliżonym. Przykład reklamy z dynamicznym przekazem {KeyWord:} Przykładowe słowa kluczowe w trzech dopasowaniach Strony docelowe Należy pamiętać o tym, żeby reklamy po kliknięciu przekierowywały do szukanego produktu oraz informacje znajdujące się na stronie zapewniły potencjalnego klienta, że prezent dotrze na czas (!). Chociaż tego czasu zostało naprawdę niewiele. Walentynki wypadają w środę, więc prezent zamówiony nawet w poniedziałek powinien za pośrednictwem firmy kurierskiej dotrzeć na czas. Prawdopodobnie kurierzy pracujący w sobotę będą mieli również dużo pracy :). Rozszerzenia reklam Nie oczekuj od “Leniuchujących”, że będą poświęcali na szukanie prezentu specjalnie dużo czasu. Ułatw im zadanie i dodaj rozszerzenia do reklam, aby zwiększyć ich widoczność i maksymalnie skrócić drogę do produktów, które dla potencjalnego klienta mogą być najatrakcyjniejsze oraz mają najlepsze ceny. Podobnie jak w przypadku tekstów ofert i call-to-action zastosuj chwytliwe przekazy, które spowodują, że ktoś zawiesi na nich oko. Przykładowa reklama z rozszerzeniami do podstron oraz rozszerzeniem promocji Dostosowanie stawek na urządzenia i lokalizacje Spora część osób najprawdopodobniej (i zgodnie z obowiązującym trendem) będzie wyszukiwać prezenty na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie korzystałeś z tego do tej pory, to może warto chociaż na te kilka dni zwiększyć dostosowanie stawek na komórki? Zwiększenie dostosowania stawek na lokalizacje będzie też dobrym pomysłem. Im większe miasto, tym zazwyczaj – szybszy tryb życia. Z tego powodu można eksperymentalnie zwiększyć dostosowania stawek na największe miasta, aby zabiegane osoby również miały możliwość znalezienia czegoś dla siebie. Przykładowe dostosowanie stawek na lokalizacje Stawki CPC Na kilka dni przed świętem Walentego podnieś stawki CPC. Włącz dodatkowo ulepszone CPC (eCPC) na swoich kampaniach. Bez wątpienia zwiększy to ruch na stronie oraz możliwości sprzedażowe. Remarketing Wykorzystaj swoje listy remarketingowe. W tym okresie szczególnie atrakcyjne będą listy zawierające pliki cookies z ostatnich 2-3 dni tzw. “hot cookies”. Wykorzystaj je w remarketingu statycznym, dynamicznym i jeśli to możliwe w RLSA. Stwórz dedykowane reklam elastyczne i graficzne oraz ustaw większe dostosowania. Przykładowa lista remarketingowa zbierająca dane z ostatnich 2 dni Aktualizacja kalendarza Po całym walentynkowym szaleństwie pora wrócić do standardowych ustawień kampanii. Nowo utworzone kampanie, reklamy, rozszerzenia i inne warto wstrzymać i zachować na następny rok. Jeżeli nie zrobiłeś tego do tej pory, przejrzyj kalendarz i sprawdź, kiedy wypadają święta, ferie, długie weekendy oraz inne specjalne okazje. Ustalisz dzięki nim plan działania na najbliższy rok. Przetestowane ustawienia i konfiguracje kampanii pozwolą teraz o wiele sprawniej przygotować się do kolejnych, tak wyjątkowych dni 🙂 To może Cię również zainteresować: Jak wygrać Black Friday i Święta w wyszukiwarce? Przydatne raporty standardowe Google Analytics Google Store Visits już niedługo w Polsce! SEO copywriting – sprawdź jak my to robimy! Okładka wpisu została zaprojektowana przez Freepik Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Krzysztof Janosiewicz Paid Ads Growth Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ