Case Study
Poznaj jedną z historii współpracy z Sempai:
Ekomers 2015

Optymalizacja i rozwój kampanii AdWords

BezOkularow.pl to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą soczewek kontaktowych oraz wszelkich akcesoriów pielęgnacyjnych takich, jak: płyny, pojemniki, a także krople do oczu.

400 % wzrostu transakcji w rok.

Podobno o soczewkach wiedzą więcej, niż niejeden okulista, a przynajmniej tak twierdzą. Kilkadziesiąt tysięcy transakcji pozwoliło im zdobyć spore doświadczenia w kontaktologii sprawiając, że w tym temacie wcale nie muszą się mylić.

Proces

Jak wyglądała współpraca ze sklepem BezOkularów.pl?
Była to wspólna droga, w kierunku poznania granic efektywności kampanii w wyszukiwarkach. Jej początki wymagały dużego zaangażowania i bardzo dokładnej analizy z obydwu stron. Po poznaniu celów, potrzeb obu stron przystąpiliśmy do pracy. Efekty, które osiągaliśmy z każdym kolejnym miesiącem sprawiały, że wzajemne zaufanie rosło, ciesząc się nim do dnia dzisiejszego. Gdybyśmy mieli opisać ten proces 3 krokach to byłby to:

1. EFEKTY

W wyniku współpracy ze sklepem BezOkularow.pl osiągnęliśmy założone cele. Porównując styczeń 2014 do stycznia ubiegłego roku, odnotowaliśmy wzrost transakcji o ponad 400% przy jednoczesnym utrzymaniu wskaźnika kosztu transakcji (CPA). Dodatkowo wymodelowaliśmy tygodniowy trend w generowaniu ruchu — poznaliśmy dokładne zachowania i przyzwyczajenia klientów dostosowując stawki pod momenty najwyższej konwersji. Nasza współpraca dzięki tym zabiegom przynosi korzyści do dnia dzisiejszego.

2. ANALIZA

Pierwszym krokiem do przejęcia kampanii było dokładne przeanalizowanie dotychczasowych działań. W ramach audytu skupiliśmy się nie tylko na dostosowaniu budżetów, sieci reklamowych, dni i godzin emisji, ale na wyróżnikach oferty sklepu, podziale grup docelowych oraz zbadaniu najsilniejszych i najsłabszych produktów, usług i kategorii witryny.

3. OPTYMALIZACJA

Kiedy wyniki audytu zostały zaakceptowane, przystąpiliśmy do optymalizacji. Działania rozpoczęliśmy od podziału budżetu i jego optymalizacji pod kątem kosztów i zasięgu. Podzieliliśmy grupy reklam według pełnionych przez nie funkcji. Dostosowując pod konkretne lokalizacje i grupy docelowe, jednocześnie dbając o odpowiednie dostosowanie stawek pod dni i godziny emisji.

Rozwój

Po skrupulatnej optymalizacji dotychczasowych działań rozpoczęliśmy prace nad rozbudową kampanii. Obserwując wszystkie produkty i kategorie mogliśmy odpowiednio dostosować stawki i zmieniać ekspozycję na stronie najmocniejszych jak i najsłabszych pozycji. Poszerzyliśmy kampanie o niewykorzystywane do tej pory narzędzia oferowane przez Google, co pozwoliło na znaczący wzrost pożądanych wskaźników kampanii.

Zaufali nam
innogy
chocolissimo.pl
City Sport
Księgarnia Internetowa PWN
answear.com
DeeZee
Cupsell
asport.pl
SHOWROOM
Neosport
Supersklep
belmeb
DrTusz
kodyrabatowe.pl
Apteka NOWA FARMACJA
preorder.pl