Strona główna → Case-study → Użyj sprytu zamiast pieniędzy. Case study Centerdi Użyj sprytu zamiast pieniędzy. Case study Centerdi Sempai 13 marca, 2018 Przeczytasz w ~ 5 min. Ósmą zasada Kaizen “Użyj sprytu zamiast pieniędzy”, jak każdą filozofię, można interpretować na wiele sposobów. To, w jaki sposób Ty ją wykorzystasz w swoich działaniach, ogranicza wyłącznie Twoja wyobraźnia, kreatywność oraz energia, z jaką wprowadzasz pomysły w życie. W przypadku naszego klienta – Centerdi.pl – zostaliśmy, w pewnym sensie, zmuszeniu do znalezienia optymalnego (sprytnego :)) rozwiązania kwestii działań marketingowych, gdzie ograniczały nas takie czynniki, jak: logistyka, budżet, marża i zasięg. Zobacz, w jaki sposób ósma zasada Kaizen pomogła nam w znalezieniu idealnego rozwiązania dla tej sytuacji. O Kliencie: Sklep internetowy Centerdi.pl funkcjonuje na rynku już od 2005 roku. W swojej ofercie posiada szeroki asortyment akcesoriów AGD, RTV, GDM, foto, komputerowych, elektronicznych i wielu innych do codziennego użytku. Analiza branży i oferty sklepu Cech wyróżniających sklep Centerdi.pl jest wiele, w tym wysoka jakość obsługi klienta czy specyfika oferty sprzedażowej. Jednak budując strukturę kampanii efektywnościowej, koniecznie jest znalezienie tych najważniejszych i wybór właściwej drogi. Kierowaliśmy się podstawowymi zasadami marketingowymi: charakterystykę oferty skonfrontowaliśmy z profilem potencjalnego klienta. Do jakich doszliśmy wniosków? Profil klienta – do kogo i w jakim celu? Postanowiliśmy położyć nacisk na unikalnego użytkownika w ostatniej fazie lejka zakupowego, czyli: szukającego najlepszej możliwej oferty tu i teraz, szukającego jednego, konkretnego produktu (niechętnie kupi coś innego), detal z delikatnym zahaczeniem o klienta hurtowego (ilość “sztuk na paragon ~1,5”), kupującego więcej niż jedną sztukę tego samego produktu, najczęściej niepowracającego (remarketing mocno ograniczony warunkami efektywnościowymi i zakresem dni), “hot cookie”, np. Porzucony koszyk – 1 dzień. Ograniczenia kampanii: logistyka, marża, budżet i zasięg Co nas zmusiło do obrania niestandardowej drogi w przygotowaniu strategii działań i późniejszej optymalizacji kampanii Adwords? Kwestie logistyczne – ograniczenia w możliwościach magazynowania towaru i obsługi zamówień. Marża produktowa – nasza główna przewaga nad konkurencją była jednocześnie jedną z barier, która ograniczała nasza ekspansję i możliwości skalowania kampanii. Bardzo niska cena zmniejszała zysk z pojedynczej transakcji. Budżet – ograniczony zakres wydatków miesięcznych. Zasięg – “sztywny” budżet bezpośrednio wpływał na częstotliwość wyświetlania naszych reklam oraz typów kampanii, których użyliśmy w naszych działaniach. Struktura kampanii – ile i dlaczego tak drogo? Analiza specyfiki poszczególnych kampanii (sprzedażowej/efektywnościowej, zasięgowej, budującej świadomość marki) nie pozostawiła nam złudzeń. Biorąc pod uwagę statystyczne koszty kliknięcia, pozyskania transakcji (efektywność mierzyliśmy w atrybucji last-click, jednak optymalizacja odbywała się w w atrybucji “w oparciu o dane”) musieliśmy zrezygnować z kampanii generycznej w sieci wyszukiwania, a cały budżet skupić na działaniach produktowych: PLA z delikatnym dodatkiem remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Pierwsze miesiące działania kampanii – wnioski Efektywność kampanii w pierwszych trzech miesiącach Po analizie pierwszych trzech miesięcy działań, postawiliśmy sobie następujące cele: obniżenie kosztu CPC przy utrzymaniu lub zwiększeniu liczby kliknięć (bardzo szeroka oferta pozwalała na sukcesywne “przesuwanie” budżetów z jednego produktu na drugi, co przy ograniczaniu przez Google liczby wyświetleń ze względu na stawkę CPC dawało nam duże pole manewru), obniżenie kosztu pozyskania transakcji do wartości mniejszej niż 5 zł. Zwiększenie liczby transakcji i zwrotu z poniesionych kosztów, zgodnie z założeniem, miało odbywać się w ramach tego samego, wykorzystywanego wcześniej budżetu miesięcznego. Ostatnie miesiące działania kampanii – rezultaty Efektywność kampanii w ostatnich trzech miesiącach działań kampanii (Q4 roku 2017) Porównanie – ostatnie trzy miesiące vs pierwsze trzy miesiące działań marketingowych – filozofia “Użyj sprytu zamiast pieniędzy” w pigułce: Porównanie – pierwsze trzy miesiące VS ostatnie trzy miesiące Średni koszt kliknięcia: 0,2zł —> 0,12zł Transakcje: 1057 —> 3821 Koszt pozyskania transakcji: 8,32zł —> 3,48zł ROAS: 756% —> 1924% Przebieg procesu optymalizacji CPC Efekty optymalizacji – zmiany w średnim koszcie kliknięcia Koszt pozyskania transakcji Efekty optymalizacji – zmiany w średnim koszcie pozyskania transakcji Liczba kliknięć Efekty optymalizacji – zmiany średniej liczby kliknięć ROAS Efekty optymalizacji – zmiany w efektywności ROAS (przychód/koszt) Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ